Retningslinjer for angrerett og retur
RETUR OG ANGRERETT
I henhold til norsk lov har du 14 dagers angrerett, noe som betyr at du har 14 dager etter mottak av varen til å be om og sende varen-e i retur.
For å være kvalifisert for en retur må varen være i samme tilstand som da du mottok den, ubrukt, med tagger og i originalemballasjen. Du må også ha kvitteringen eller et kjøpsbevis. Hygieneprodukter kan ikke returneres eller byttes på grunn av hygienehensyn, spesielt hvis forseglingen er brutt eller produktet er brukt.
For å starte en retur kan du kontakte oss på e-post: kundeservice@bodypop.no. Vær oppmerksom på at returer må sendes til den følgende adressen:
Bodypop AS
Bjørnestien 25
1597 Moss
KONFLINKTLØSNING
Klager skal rettes til oss innen rimelig tid. Så lenge det lar seg gjøre skal vi forsøke å løse eventuelle tvist-er i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du (kjøperen) ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på:
Tlf: +47 23400500
Nettside: www.forbrukerradet.no
VEILEDNING
Hvis returen aksepteres, sender vi veiledning om hvordan og hvor du sender pakken. Varer som sendes tilbake til oss uten at en retur forespørres først, blir ikke akseptert.
Du kan når som helst kontakte oss for spørsmål om retur på kundeservice@bodypop.no.
SKADER OG PROBLEMER
Inspiser bestillingen ved mottak og kontakt oss umiddelbart hvis varen er defekt, skadet eller hvis du har mottatt feil vare, slik at vi kan evaluere problemet og rette det opp.
BYTTE
Den raskeste måten å sikre at du får det du vil ha, på er å returnere varen du har, og, når returen aksepteres, utføre et atskilt kjøpt for den nye varen.
14 DAGERS ANGRERETT I EU
Til tross for det ovenfor, hvis varen sendes til EU, har du retten til å kansellere eller returnere bestillingen innen 14 dager, uansett grunn og uten begrunnelse. Som ovenfor må varen være i samme tilstand som du mottok den, ubrukt, med tagger og i originalemballasjen. Du må også ha kvitteringen eller et kjøpsbevis.
NB! Varer kjøpt utenfor Norge må du (kjøperen) selv dekke fraktkostnader for retur.
REFUSJONER
Vi varsler deg når vi har mottatt og inspisert returen din, og forteller deg hvorvidt refusjonen ble godkjent. Hvis den er godkjent, blir du automatisk refundert på den opprinnelige betalingsmåten innen 14 virkedager. Husk at det også kan ta litt tid før banken eller kredittkortselskapet behandler og legger ut refusjonen.
Hvis det har gått mer enn 14 virkedager siden vi har godkjent returen, kan du kontakte oss på kundeservice@bodypop.no.